10 Ocak 2014 Cuma

LOJİSTİK NEDİR?



Merhaba sevgili okuyucular !
Biliyormusunuz son günlerde nereye gitsem, kiminle görüşsem ya da hangi ortamda bulunsam hemen beni görür görmez sordukları bir soruyu ve cevabını yazacağım sizlere bu hafta..
               Meseleğim gereği beni ilk gördüklerinde insanların akıllarına gelen bu soruyu merak ediyor musunuz? Beni takip edenler hemen sorunun ne olduğunu anlamışlardır.
               Lojistik nedir? O kadar sık duyduğum bir soru olduki bugünlerde ben de bu makalemin konusunu bu sorunun cevabına ayırdım dostlar…
                Sizlere öncelikle teorik bir tanım sunmak istiyorum ama  hemen akabinde de kendimce yorumlamak istiyorum lojistik nedir  sorusunu.
               Lojistik ; doğru malzemeyi, doğru zamanda, doğru yerde, doğru bir şekilde, doğru alıcıya, tüm gerekli işlemleri gerçekleştirilmiş olarak teslim edilme işlemidir. Teslim sonrası yapılacak işlemleri de kapsar. Bazen de hizmet şeklini alabilir lojistik.
               Oxford ingilizcesinde de lojistikiğin tanımı şu şekilde yapılmıştır: “ emtia, ihtimam, tedarik ve trasport konularında personel ve kolaylıklar manzumesidir.”
               Elleçleme paketleme, barkodlama,transport gümrükleme ulaştırma abmbalajlama sigorta pazarlama stok vs.. konularını da kapsayan bir bütündür lojistik.
Bir bilgi entegrasyonudur.
Evet! Tüm bu teorik tanımlar sanıyorum ki yeterli olacaktır lojistiğin ne denli geniş bir yapıya sahip olduğunu anlamak için benim duygu dünyamda ise mutluluktur lojistik! Neden mi ?
Çünkü her şey tüm dünyada olması gereken yerine lojistik faaliyetlerle ulaştırılır.
İnsana ve yaşama hizmet eder lojistik. Kimi an bir  bebek, karınını lojistik destekle doyurur. Kimi zaman müzik çılgınlarını sevdikleri sanatçılarla buluşturur. Dev bir konsere imzasını atar lojistik!
Kimi zamansa enerji yüretimi için faaliyetlerde bulunur. Enerji  üretimini destekler, rüzgar gülleri kurar ışık olur lojistik… Hayatımıza aydınlık getirir.
               Bazen rüyalarımızı gerçekleştirir lojistik dev festivalleri organize eder, kurulumunu sağlar adrenalin katar hayatımıza lojistik
Kimi zaman da şefkatli kolları açları doyurmak için taa Afrika’ya kadar uzanır.
Kimi zaman ekmek kapısı olur. Binlerce milyonlarca insana iş sağlar lojistik.
Doğal  afet, sanat, yardım, ticaret; aklınıza gelecek her şeyin içindedir lojistik…
               Mutluluktur lojistik… Lojistikle kalın!!
                                                                                                                                                    LOJİSTİK EĞİTMENİ
                                                                                                                                                                  Semiray ÜS

 Semiray Üs tarafından kaleme alınan makale Hatay Yaşam Gazetesinde yayınlanmıştır.

1 yorum:

  1. Güzel bir blog ve güzel bir yazı olmuş. Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil